Komunikacja na stronie internetowej to nie tylko słowa. Zadbaj o sferę wizualną witryny!

Na stronie internetowej komunikacja z użytkownikami nie ogranicza się do słów. Podobnie w przypadku rozmowy z daną osobą przekazujesz jej informacje, nie tylko mówiąc, lecz także uśmiechając się czy gestykulując. W związku z tym dbałość o wizualną sferę witryny jest koniecznością. Należy zatroszczyć się o to, by komunikacja za pośrednictwem układu poszczególnych elementów, kolorów i logo była jak najbardziej czytelna. Na co dokładnie zwrócić uwagę, jeśli chodzi o wygląd strony? Przeczytaj artykuł, poznaj najważniejsze kwestie i rozpocznij działania!

Wybierz logo zgodne z ideą strony

Wizualnym i niosącym znaczenie elementem strony internetowej jest logo. Umieszczone w górnej części witryny przyciąga wzrok i budzi określone skojarzenia od razu po wejściu na stronę przez użytkownika. Czym między innymi cechuje się dobre logo? Przede wszystkim łatwo zapada w pamięć oraz jest spójne z działalnością i ideą danej firmy. Ze względu na to, że stanowi element komunikacyjnej strategii, musi zgadzać się z tym, co i w jaki sposób dana marka „mówi” do swoich klientów. Warto też pamiętać, by było klikalne – użytkownik w przypadku przejścia na podstronę powinien po kliknięciu w logo móc wrócić na stronę główną. Często najlepsze, ale też najtrudniejsze do wykonania jest proste i estetyczne logo.

Postaw na spójną kolorystykę

Dobrze również, jeśli blog, strona z ofertą usług lub sklep online charakteryzują się spójną kolorystyką. Wybór barw powinien być oczywiście zgodny z charakterem marki. Zastanawiając się nad kolorami materiałów marketingowych i witryny, weź pod uwagę symbolikę barw i to, z czym się kojarzą. Przykładowo czerwony przywodzi na myśl między innymi miłość, dlatego stosuje się go często w przypadku prezentów. Zielony wywołuje skojarzenia z naturą i spokojem, więc z jego pomocą promuje się produkty ekologiczne.

W doborze kolorów podobnie jak w przypadku projektu logo ważna jest prostota. Zbyt duża liczba kolorów zbuduje wrażenie chaosu i użytkownik zmęczony niepotrzebnym nadmiarem szybko opuści stronę. Aby witryna zatrzymywała na dłużej uwagę kolejnych osób i prezentowała się profesjonalnie, powinna cechować się jak największą przejrzystością. Kolory muszą ze sobą współgrać, nie może ich być zbyt wiele – ograniczenie palety barw do minimalnej, ściśle określonej liczby odcieni to jeden ze sposobów na budowę spójnego doświadczenia witryny. Umieszczane grafiki i fotografie powinny również zostać dopasowane pod względem dominujących odcieni.

Zatroszcz się o intuicyjne menu

Innymi elementami, dzięki którym strona internetowa staje się bardziej komunikatywna, jest menu i stopka. Umieszczony w nich tekst powinien zostać zapisany fontem o odpowiednim rozmiarze i stylu. Dzięki dobrze dobranej czcionce użytkownik chętniej skorzysta ze strony, a jego wzrok nie zmęczy się zbyt małym rozmiarem liter. Menu musi też składać się z jak najbardziej logicznie uporządkowanych kategorii i cechować się intuicyjną obsługą. Dla projektu strony internetowej ważna jest również stopka, w której należy umieścić podstawowe informacje o firmie, takie jak: adres, kontakt i link do polityki prywatności. Z przyzwyczajenia użytkownicy internetu właśnie w tym miejscu szukają podstawowych danych o konkretnej działalności. Często też traktują stopkę i zawarte w niej informacje jako potwierdzenie wiarygodności danej firmy.

Zadbaj o łatwo przyswajalne treści

Nie tylko w przypadku menu i stopki ważna jest łatwość przyswajania informacji. Wybór właściwego fontu ma jeszcze większe znaczenie dla tekstów znajdujących się na witrynie. Niewskazane są długie bloki treści. Strona internetowa nie jest publikacją książkową ani czasopismem. Internauci nie przyswajają zamieszczonych na niej treści w taki sam sposób jak tych w książkach. Korzystając z witryny, najczęściej skanują treści, rzadko zaś się w nie zagłębiają. Dlatego teksty publikowane w internecie powinny być zwięzłe, zawierać wiele nagłówków, wypunktowane listy i pogrubienia ważniejszych zdań. Warto też uzupełnić tekst o grafiki i zdjęcia.

Decydując się na stronę internetową swojej firmy, należy zatroszczyć się o wiele kwestii. Jedną z nich jest wizualna warstwa, która stanowi część strategii komunikacyjnej. Wizualna strefa obejmuje zarówno logo firmowe, jak i kolorystykę całej witryny, rodzaj pisma i formatowanie treści. Jeśli szukasz specjalistów, którzy tworzą strony internetowe w Lublinie z wyjątkową troską o ich elementy wizualne, sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.

Przeczytaj również